tirsdag den 18. februar 2014

Blinis

Sommetider kan jeg godt mange et lækkert alternativ til madpakken, da jeg er tilbøjelig til bare at lave en æggekage. Også var det jeg kom på blinis. Det vil også fungere godt til en forret, hvis man får gæster.. Eller til en dessert med lidt justeringer.














Ingredienser: 
  • 2 æg
  • 250 gram hytteost
  • 1½ tsk loppefrøskaller
  • Evt en lille smule cremefraiche eller lign og en lille sjat fløde. 
  • Salt og peber
  • Smør til stegning. 
Hvis det er til en dessert, kan salt og peber erstattet af vaniljepulver, og de kan evt. steges i kokosolie. 

Fremgangsmåde: 
Blend alle ingredienserne. Derefter tænder du for din pande og smider en klat smør på. Når smøren er smelten, putter du små klatter af dejen på panden (jeg brugte en spiseske og klappede klatterne en lille smule flade). Når du kan fornemme at dejen har sat sig en smule, vender du dem forsigtigt med en spatel. Herefter lader du dem stege færdigt, før du tager dem af panden. Det er en god idé, at putte en lille smule smør på panden før du putter nye klatter på, da det gør, at de er nemmere at vende og få af. Jeg fik 11 blinis ud af portionen.

Jeg serverede dem med en hjemmelavet torskerognssalat, som jeg lavede af torskerogn, cremefraiche, lidt fløde, paprika, forårsløg, salt, peber og dildkrydderi. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar