onsdag den 19. februar 2014

Mit LCHF lager

Da jeg først startede på LCHF, havde jeg en følelse af, at det var mange nye ting jeg skulle ud og have fat i. men man lærer også hurtigt, hvilke ting man bruger tit, og hvilket der måske ikke er så nødvendigt. Derfor tænkte jeg, at jeg ville lave et lille indlæg omkring, hvad jeg tit bruger og specielle ting jeg ejer. De speciel ting jeg har, har jeg købt i en helsebutik, Matas eller et af de store supermarkeder.


Generelle ting der er gode at have: 
  • Ost (jeg bruger mest revet ost)
  • Philadelphia eller lign smøreost
  • Hytteost
  • Bacon
  • Smør
  • Cremefraiche
  • Fløde
  • Græsk yoghurt eller skyr
  • Nødder og frø: Selv har jeg lidt blandet som fx. sesam, hørfrø, mandler, hasselnødder. 
  • Ovenjordsgrøntsager som fx. squash, tomater, spidskål, blomkål, broccoli, grønne bønner og aubergine. 
  • Avokado
  • krydderurter
  • Hakkede tomater
  • Kokosmælk
  • Mayonnaise: Selv bruger jeg den fra Hellmans
  • Kød og fisk
  • pålæg som du ynder at spise: Selv har jeg altid makrel og torskerogn på lager. 
Specielle LCHF ting, som man godt kan undvære: 
  • kokosolie: Selv har jeg den fra Urtekram
  • Mandelmel (Min er ikke affedtet)
  • Sesammel
  • Loppefrøskaller
  • Den gule husk
  • Sukrin, Sukrin Melis og sukrin gold. 
  • Vaniljepulver
  • Kokosfibre

Dette er ihvertfald alle ting jeg har i mit køkken. 

primært behøver man jo ikke de forskellige special ting. Men jeg må indrømme, at jeg især bruger loppefrøskaller, sesammel og mandelmel.. De andre ting er mere til, når jeg virkelig skal forkæle mig selv (: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar