lørdag den 15. februar 2014

Kødsovs med bacon og champignoner

Jeg havde en rast hakket oksekød med højfedtprocent til overs, efter jeg havde fået en hakkebøf dagen før. Derfor besluttede jeg mig for at lave en portion kødsovs med champignons og bacon. Jeg glemte selvfølgelig at tage et billede af retten.. Men der kan komme et billede på, når jeg engang tager en rast op af fryseren ;) Jeg gætter på at der er til 2-3 personer.
Det skal du bruge:
  • 350 hakket oksekød
  • En dåse flåede tomater
  • et lille løg
  • En sjat fløde
  • En dåse tomatpure
  • 2 pakker bacon
  • Jeg brugte et glas champignons, men friske vil sikkert være mere lækkert
  • Tørret oregano, salt og peber
  • Smør til stegning
  • Ost til topping
Derudover fik jeg spidskål til, som en erstatning for pasta.


Fremgangsmåde:
Jeg startede med at brune baconen på en pande. Imens brunede jeg løg og det hakkede oksekød i en god klat smør. Derefter tilsatte jeg de flåede tomater, bacon og fløde. Smagte til og tilføjede tomatpure, for derefter at smage til med oregano, salt og peber. Til sidst tilsatte jeg champignoner, og lod det simre lidt.
Jeg serverede det med snittet spidskål under, og revet ost på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar