onsdag den 19. februar 2014

Kødsovs med squashpasta

Jeg har en stor kærlighed til spaghetti og kødsovs. Så denne gang ville jeg forsøge mig med squash som erstatning for spaghettien. Jeg er faktisk lidt overrasket over hvor nemt det er, at bruge en spiralizer, og hvor godt det smager! Jeg spiste det bare råt.. Må også indrømme at min kødsovs smagte super lækkert, så tænkte at i da også lige måtte have opskriften på denne udgave af min kødsovs. Jeg gætter på at retten vil kunne række til 3-4 personer, hvis man bruger 2-3 squash som tilbehør. Jeg brugte lidt over en halv squash på min portion (:















Ingredienser:
  • 450 gram hakket oksekød
  • 200 gram bacon (300 gram ville ikke gøre spor!)
  • 3 løg
  • 3 fed
  • 1 dåse hakkede tomater
  • 1 dåse tomatpure
  • 2 dl. fløde
  • tørret oregano
  • salt og peber
  • En klat smør
Topping: 
  • Parmasan eller revet ost
  • Pølser der er skåret ud
Fremgangsmåde:
Du starter med at hakke nogle løg, som svitses i en gryde med en klat smør. Efter løgene havde fået lidt varme tilsættes det hakkede oksekød. På en pande ved siden af steges baconen, og da det er færdigstegt slukkes der for panden. Nårdet hakkede kød er brunet presses hvidløg og tilsættes. Derefter puttes baconen i (Og stegefedt). Derefter tilsættes hakkede tomater og fløde. Det kan med fordel stå og koge lidt, før det smages til med salt, peber og oregano.
Jeg stegte nogle pølser på en pande ved siden af, som jeg puttede over ved servering. - De kunne også sagtens være kommet i selve kødsovsen (:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar